yuhuuu...
hmm its realy a borink day wOo today.. isk3 i feel bery tired wOo.. xnya wat keja pa2 pun, duk, tido, mkn den tenet.. 2 pun leh wat aku jd tired smcm, cam br blk dr jd buruh kasar jak lagaknya.. buruh kasar??? well, kalo kaki 2 dah besa asyik mo mronda n mrayau jak, ni ar bahananya... sal duk diam jak jap, trus resah n gelisah smcam.. cam kambing mo kn sembelih jak.. kambing?? pa kaitan pla ma dia nie.. isk3 lor, kn tajuk gue ari nie i'll be happy so, spttnya cetanya yg hepi2 dong..heehe gi mana sih aku ini.. bab 2 ar, pic pun aku da tukar.. who care??hehe wokei, i'll be happy.. y?? gud question.. coz life is short so, i beter fill it up wit evryting i want.. ri8??? ;p not only me, u guys oso.. life oso juz once.. mn ada woo tau ar kang ta hidup lgi blk tym kiamat da, tp tym tue nda sm dah sama yg skang nie.. isk3 ya kn.. so, enjoyilah(adakah ayat nie.. konpius2), hayatilah, nikmatilah, rasailah, penuhilah n hidupilah idup ini selagi ada nyawa d kandung badan, termampu, terdaya, tersehat, terada kudrat n suma lar yg ter2 2.. gagal bm ka apa nie?? hidup ini musti ceria seceria sang pelangi d langit walopun dia 2 jarang2 muncul, tp skali dia muncul walopun hanya certain tmpt jak yg dpt lihat dia(ya eh??), dia membawa 2gthr keceriaan itu walopun b4 2 ribut sgala petir n puting beliung pun da kuar... its not only you or me yg ada prob n myb prob you or me tue just sekici semut ja compare ma org len.. so, why shud we susah2kn ati and runsing2kn fikiran and semak2kn pala otak n kedut2kn muka sgala juz 4 small matter like dat kn.. cian ar ma ati, fikiran, otak n muka ta 2.. nda suma org sm lar aku tau,,, tp sumanya pun org kn?? jd sama lar 2.. ;p mn ada woo tue suma depend ngan amacm ta handle, bawa, carry, tangani n face dat situasi.. malar m'lwn..heheeh ok, I got some situasion 4 u :

Situasi 1:

Pesakit jantung: Bestnya korg, dpt lgi pegi keja.. Aku nie...... isk3
Pelawat: Mn ada best wOo, da la keja b'timbun.. Bos lgi ngada smcm.. Best lgi ko.. Nda yah fikir sal keja, sal jln jem, sal tol, sal bos gila.. Da la 2, mkn pun kn sediakn, ada lgi nurse2 lawa yg jaga...heheeh

can u guys c dat situasion??? My point here, evryone got their prob..hehehe teda2 bha..

Situasi 2:

Si Miskin: Kn bgs kalo aku jdi kaya, nda la ari2 aku mkn nasik ma ikan masin jak.. bleh beli baju br yg mahal2, bleh mkn sedap2, ada urg gaji lgi.. Ni, mo mkn pun susah.. Makan siang, miss mlm.. Mkn mlm, miss siang.. Baju pun buruk tul..
Si Kaya: Isk susahnya jd org kaya nie.. Rumah blk2 kn masuk perampok, cukai lgi lum bayar... hutang bank lgi lum bayar.. Len lagi utang kad kredit, utang pnjmn,.. Adei, bgs aku duk d kmpg jak.. Nda la byk aku pikir2..

Tgk tue?? Yang kaya mo p duk d kmpg, yg miskin pla mo jdi kaya.. Itu ar kita.. We owez want 2 b sumone dat not we.. Phm ka?? Mksdnya, kita slalu mo jdi sesuatu yg bukan kita.. dlm bhsa omputih, we not be ourself.. kita nie nda penah puas ati or bersyukur ngan keadaan kita.. Aku pun cm2 gak.. tipu lar kn kalo aku ckp aku nda g2 ;p tp sumtimes ar..hehehe xkn ar ta mo mngeluh ari2 kn?? dosa 2.. Means kita nie nda pndi b'syukur ma Pencipta kita.. I got another situasi.. Situasi nie, perkara besa yg hapen..

Situasi 3:

Si Kurus: Apsal lar aku nie kurus ar?? Cam btg lidi yg b'jln jak.. Silap2 mcm penagih dadah.. Nda lma lgi leh nie kn aneroksia.. Kn bgs kalo bdn aku berisi.. ni blk2 beli baju pun, d tmpt bdk2.. Kin malu jak.. Mo pake bj seksi pun, ssh.. Tulang jak yg nmpk...
Si Gumuk: Sal lar aku nie gumuk ar??? blk2 kn olok c montel la, c tembam ar, anak gajah lar, tong sampah lar.. mo cari baju pun ssh tul, t'paksa lar p tmpt bliau2 pny bju.. Kn best kalo aku dpt pake dress.. anggun gitu.. Pastu p beach pake bikini... wooww!! musti suma mamat2 n guard 2 tgk aku..

dat situasion owez hapen kn??? hmm gitu ar manusia.. Nda penah b'syukur.. My point is, how u look like is not a big deal.. de big deal is ur attitude, how u behave,... Skang nie, nda heran/perkara besa dah kalo c gumuk n c kurus b'psgn.. so, why we shud bother wit our size.. isk3.. btol kar tue?? hehhhe

so, de conclusion is let we hepi2 together.. HEPI!! HEPI!! ^-^ lallalaalla
here i got some quotes 4 u guys....

Most people would rather be certain they're miserable, than risk being happy..
~Robert Anthony~

Happiness is like a butterfly which, when pursued, is always beyond our grasp, but, if you will sit down quietly, may alight upon you..
~Nathaniel Hawthorne~

The happy have whole days,
and those they choose.
The unhappy have but hours,
and those they lose.
~Colley Cibber~

jap2,,, kn spttnya aku ceta benda2 yg hepi kn??? isk3 ntah, 2 r mlalut lgi.. isk3 adei, da pnjg2 cmni aku wat br lak t'prasan.. Hmm, tp nie pun kr ceta hepi bha kn???hehehhe ^_^ xnya apa, mlm2 camni keupayaan tuk melalut, mengigau, lari topix or meracau hah?? adalah sgt tinggi skali.. Jd nda heran ar kn kalo aku pun t'melalut ma korg..heheh janji, aku mlalut benda2 yg bek ar.. yelah 2 heeh wokei ar, aku mo p gali ilham lu d bulan.. daaa bye