yuhuuu..
pada tanggal 01.01.09, gue tlah bgn dgn awlnya dgn jayanya n bangganya

napa??
yah, mmg pelik kalo gue bgn awl pagi kerna pastinya itu bukan gue..

ya lor, tp napa engko bgn awl???
kerna ari tue gue ada aktvt yg tlah d rancang sjak 27hb lagi untuk d laksanakan..
misi d tahun baru..ngegeheh

misi apakah itu??

wah2, engko smkin bijak eh bg soklan..
misi gue adalah JOURNEY TO SIMPANG MENGAYAU!! yeaaaaaa

D mn tue???
Ko nda tau.. isk3
Simpg mengayau nie atau nm sbnarnya Tanjung Simpang Mengayau, t'letak d Kudat..
Salah satu bandar yg t'dapat d Sabah..
Tanjung Simpang Mengayau also known as Tip of the Borneo..
ckup info aku nie??? heheh

Napa pla nmnya sperti itu??
Kerna ianya merupakan penghujung Sabah yg b'sempadan dgn Filipina..
org yg ckp n kalo ko tgk dr map, gitu ar nmpknya..

Ah?? Btol kar ceta engko nie???
Eh, btol ar.. Kalo nda caya, cek map Sabah..
kalo nda pun, ko p ar cek sndr d cna..
lgpun, sapa pduli ko caya ka nda.. isk3

Bagaimanakah viewnya/patnya d cna??
Viewnya?? Wah!! tidak dpt ku gmbrkn dgn kata2..
tp dpt d gmbrkn dgn mngetok2 keybod nie..


Lor, gmbrnya mn??
Alamak, gmbrnya gue lgi blum upload.. ;)
Tp nnt gue pasti uplod tuk engko..
Sabar eh..

Rewind soklan, amcmlah pat nya??
Owh, lupa pla...
Pantainya sgt cantik..
Pasirnya n ombaknya putih..
Airnya kehijau2an n kebiruan..
Mmg lawa seh..
Tp yg nda syoknya, skang nie muka aku sun burn.. :(
nda penah2 aku kn sun burn, skali dr cna trus kena nie..
Mmg tym km smpi cna tue, matahari ngah t'pacak ngan kacaknya d atas kpla,
jd mmg nda heran ar kalo kn sun burn..
Tp walopun km b'sun2 burn sgala, posing ttp mantap..
Mata tue d thn2 jak sal mo ambe pixie..hahaha
Aku dgr ceta, kalo p cna mlm yg syok coz dpt tgk li8 house sempadan filipina..
tp, sapa ar yg sanggup p cna kalo mlm...huuhhu

Ada tmpt kar tuk org yg mo stay/oveni8??
Ada bha kalo ko..
Tp kici jak patnya..
Binaan dia dr bambu, kalo aku nda slh tgk ar..
Bayaran dia kira b'baloi gak ar..
Tapi kalo engko oveni8 dlm keta musti lagi syok...
Save budget lagik...

Owh, cam tue..
Tp mostly org yg p cna, pulang blk cam kami..
Yg knfm oveni8 cna, tuan pny cafe d cna ar..hahaha
n org yg mmg tgl d cna..

Tak kn ar km p cna jak trus blk???
Nda la bha jua..
Pas km dr simpg tue, km direk p bandar kudat..
Alang2 kn kalo smpi tapi nda tgk trus suma skali..
Tapi bandar dia kici jak lah..
Pas roun2 jap d bndr dia, trus km blk..
Sblum tue km singgah lgi d satu pat nie dlm area Kota Belud
tuk buy kropok2 yg d jual b'gantungan..
Pas tue trus km blk lgpun tym tue gelap dah..
Seram seh drive mlm2 d pat org yg laluan dia kiri kanan utan..ohohoho
Dlm 8pm gitu, akhirnya aku smpi jua d umah ku dgn slamatnya..hehehe