Assalamualaikum wbt..

sapa yg ada prasan aku on9 aroun 10am-12pm ari nie?
kalo korg mo tau, aku on9 tue LIVE dr pedalaman wokeii.
fuh! mcm nda caya jak aku dpt online tau.
td tue kunun2 jak mo try test tenet dkt skul tue, skali tgk dpt lak on9.
trus mlekat dpn pc tue smpi nda sedar diri dah.ha.ha.ha

tym ngah on9 tue,
aku p ar bukak Berita Harian On9.
kununnya spya aku nie nda la jgk down-2-date kn.
den, aku t'baca 1 berita yg mampu menarik minat aku tuk keep reading.
tajuk dia "Masjid Al-Aqsa Boleh Roboh"
watt..?? trus cosentret aku bc news 2.
bc pny bc, huh! aku hanya mampu m'gelengkn pala.
t'dpt beberapa isi kandungannya yg aku mo highli8kn..

Masjid Al-Aqsa boleh roboh kerana mengalami banyak rekahan dan retakan berpunca daripada kegiatan pihak berkuasa Antikuiti Israel menggali kawasan bawah tanahnya atas alasan mencari bukti peninggalan warisan Yahudi.

Seorang aktivis Palestin, Raed Salah turut bimbang Israel merancang membina kuil Yahudi di kawasan al-Aqsa

"Saya risau dengan pelan Israel membina kuil di kawasan Masjid Kubah Batu tahun ini yang saya percaya akan membawa kepada pembinaan kuil lebih besar daripada al-Aqsa" kata Raed

erkkk..
aku x tau da nak kata apa.

Masjid al-Aqsa seperti yg kita semua sedia maklum,
merupakan salah satu masjid yg penting untuk umat Islam.
ia pernah menjadi Qiblat umat Islam yg pertama sblum b'pindah ke Baitullah.
Nabi Muhammad saw jg pernah b'sembahyang d masjid nie sblum naik
ke Sidratul Muntaha untuk menemui ALLAH swt smasa peristiwa
Isra' dan Mik'raj

wallahu'alam



Sumber : Berita Harian + Al-Aqsa Dalam Kenangan