Assalamualaikum wbt

ketika aku sedang duduk2 b'kelana di bangku simen d tepi jalan
dari jauh kelihatan seorang gadis sedang b'jln arah yg b'tentangan dengan aku
b'baju kurung pink
b'tudung pink
b'high heel hitam yg 2 inci punya
aku tengok jak dia
sopan tul dia b'jln
lenggang lenggok dia, mcm kucing b'jln gitu
fuh! ank sapa la nie
sedap jak mata2 miang memandang
sejuk hati2 yg gundah gulana perhati
t'senyum paci2 tua dalam diam
t'herot2 mulut si macik2
t'jeling2 si jejaka perasan macho


ini hanyalah ilustrasi semata nukilan Enchek Google

dan si gadis pun semakin m'hampiri
hampirr
dan semakin hampir
tgl 10 langkah lagi
aku semakin b'debar2
yelah, dah aku dok perhati jer dia dari jauh
cuak jgk, kot2 dia smpi jak dpn aku trus d lempangnya aku
tak ker haru tue

tetiba lagu Baby By b'kumandang
baby baby baby oh my
oh ringtone hanset gadis tue pula
dia jawab panggilan tue,
haram spatah pun aku x dgr apa yg dia ngah bualkn
den, tetiba gadis tue b'paling and b'diri menghadap aku
mata pun b'tentang mata
hati aku tetiba jer b'dengup laju
opsss, apsal pla nie?
aku masih dara yer..
jan apa2 aku
tidak..!!! tidak..!!
tolong...!! makkk, tolong..!!

ayat t'akhir yg dpt aku dgr
"yess, i found her here at de park"
"wearing white T, trek suit n sport shoes..bla..bla"
her..??
aku kah itu?
aku kah yg di found itu?
tapi dia nie sapa tetiba jer nak cari aku
jap...jap yer
adakah gadis lawa ini dari agensi lakonan?
kalo tak pun, dari agensi modeling.
and "her" yg d maksudkn itu adalah aku
adakah akulah pelakon yg di cari2 selama ini
kalo tak pun, akulah model yg mereka impikan
model yg b'wajah potogenik
yesss....!!!
tapi...
jap yer..
kat mana dorang tgk aku b'lakon, smpi dorg nak hire aku jd pelakon nie?
den, since wen pla aku penah catwalk kat mn2 nie?
konpius2..
hmm aku da curigaaaa..
mmg curiga sesgt..

kalo tak pun, musti gadis nie mama ayam
yg b'selindung d sbalik penampilan sopannya itu
yg ambil ank2 dara d tepi jln tuk d jual or d lacurkan..
oh no!
i'm gettin' into a reallyy2 big trouble
nmpknya aku kena blah cepat nie..
pusing kanan, pusing kiri
wokeiii.... mari kita blahhhhh

blum sempat lagi punggung aku t'angkat 100%
tetiba gadis tue b'suara
"dik, adeq tgl dkt Taman Golden Hill kan?"
apa..??
dia tau tmpt aku tgl?
nmpknya mmg sah lah gadis nie da lm perhatikan aku..
oh tidak! aku kini dalam bahaya..
aku harus segera b'tindak nie

aku pandang jer muka gadis tue dlm spuluh saat gitu,
konon2nya mo rakam la rupa gadis tue dlm kepala otak aku
den trus aku larik..
lari dan lari lagi...
dengan sepenuh tenaga yg aku ada..
run baby run..
dont ever look back..

napas aku da semput dah nie..
stop.. stop.. stop!
fuh! kapus aku d buatnya b'lari sakan mcm nie
tarik napas, hembus
tarik lagi, hembus..
tarik lagi, tahan.......... lepas!
baru ar jantung aku normal blk,
walopun debaran dia tue, mcm org ngah pukul drum
den aku toleh belakang, tiada
toleh kiri, tiada
toleh kanan, pun tiada
selamat aku!

tapi yg wat aku curiga nie,
sapa gadis tue..??!
sapa dia..???
hmmm....

eh2, ada orang baca la ceta nie.he.he
alang2 korang da baca kan,
cuba korang gtau aku
sapa Gadis tue..??
apa sbenarnya niat gadis tue kat aku?